G-Hosting.cz — PHP a JSP webhosting, VPS

VISA Karty   MasterCard Karty   FIO Banka   

Raiffeisenbank   BitCoin   PayPal
Probíhající akce k hostingu:
Registrace domény .CZ 100 Kč PHP hosting
Registrace domény .EU 0 Kč PHP hosting

K jednomu hostingu je možné využít jednu akční nabídku.

Ověření domény . Počkejte prosím pár vteřin, ověřuji dostupnost...

Technická podpora

  1. Obecné
    1. Chci si objednat více domén/hostingů, musím pro každý dělat novou objednávku?
    2. Chci si u vás objednat webhosting, nechci ale převádět doménu, jak mám provést objednávku?
    3. Je možné si webhosting otestovat před zaplacením?
    4. Na jakém operačním systému poskytujete hosting?
    5. Objednal jsem si u vás hosting/doménu, kdy bude doména/hosting funkční?
    6. Zaplatil jsem a chci využívat hosting, ale nemám přístupy, co mám dělat?
  2. Domény
    1. Chtěl bych si u Vás pořídit webhosting. Mám vybranou doménu, a pokud ji zadám do prohlížeče, zobrazí se mi, že "doména je na prodej" ("this domain is for sale") nebo "doména je zaparkovaná". Formulář na Vašich stránkách mi však stále píše, že doména je obsazená, kde je problém?
    2. Chtěl bych u Vás hostovat, zakoupenou doménu však chci registrovat anonymně, lze to?
    3. Je možné k vám převést doménu?
    4. Kdy bude mnou objednaná doména funkční?
    5. Mám / chci mít u vás webhosting, ale doménu si spravuji sám, jaké je nastavení dns?
  3. Webhosting
    1. Jak nahraju svoje stránky na hosting?
    2. Je možné na vašem hostingu provozovat tzv. Adult hosting?
    3. JSP: Co mám dělat, když jsem si vytvořil FTP účet, nahral data, ale stále se mi zobrazuje parkovací stránka nebo 404/403 chyba? Používam tarif JSP Mini.
    4. JSP: Jak mohu restartovat tomcat, když mám tarif JSP Mini nebo JSP Standard?
    5. JSP: jak restartovat Tomcat v tarifu JSP-Maxi?
    6. JSP: Jak si můžu změnit heslo k SSH u tarifu JSP-Maxi?
    7. JSP: Jakou kapacitu paměti RAM mohu využívat u tarifu JSP-Maxi?
    8. JSP: Kam mám nahrat svou aplikaci? Kde je ROOT?
    9. JSP: Mám přístup k logům nebo mohu restartovat Tomcat, když mám tarif JSP Mini?
    10. JSP: Pro koho je určený tarif JSP Mini?
    11. Mám zavirované stránky! Co mám dělat?
    12. Omezujete přenos dat?
    13. PHP: Funguje u vás Joomla, Drupal nebo Worpress?
    14. PHP: Jak mohu vypnout automatickou kopresi webu (gzip)?
    15. PHP: Jaké je nastavení PHP?
    16. PHP: Jaké je nastavení safe_mode?
    17. PHP: Je možné nastavit hodnotu register_globals na off?
    18. PHP: Nefungují mi proměnné HTTP_GET_VARS nebo HTTP_POST_VARS
    19. PHP: Plánujete přechod na PHP ve verzi 5.3, 5.4 nebo 5.5?
    20. Pokud budu chtít hosting navýšit, lze jen doplatit rozdíl?
    21. Potřebuji obnovit soubor/y ze zálohy, kde je najdu?
  4. Emaily
    1. Co je to doménový koš?
    2. Čas od času mi v jeden den přijde strašně moc spamu, kde je problém?
    3. Jaké je nastavení emailového klienta pro příjem pošty?
    4. Jaký je rozdíl mezi kopií a přesměrováním?
    5. Jaký mám použít SMTP server pro odesílání pošty ze svých skriptů na webu?
    6. Mám u vás doménu, chci si vytvořit emailové schránky, ale nejde mi to, co mám dělat?
    7. Nastavení odesílání pošty pro Outlook 2010
    8. Občas mi přijde spamový email z mé vlastní schránky, jak je to možné? Máte tam vir?
    9. Potřebuji změnit heslo u emailu, ale nevím původní, co mám dělat?
    10. Založil jsem si v administraci e-mailové adresy, avšak když se k nim chci přihlásit přes webmail, píše mi to chybu, co mám dělat?
  5. FTP
    1. Jak zjistím server pro připojení na FTP?
    2. Jak zjistím, kolik zabírám prostoru?
    3. Je možné se připojit na FTP šifrovaně se SSL/TLS?
    4. Je možné využít nějakého webového FTP klienta?
  6. Databáze
    1. Kde naleznu správu obsahu MySQL databází?
    2. Kde si mohu založit PgSQL databázi?
    3. Potřebuji externí přístup do databáze, je to možné?
  7. Fakturace
    1. Chci změnit email, na který chodí upozornění ohledně plateb. Změnil jsem ho v administraci, ale nic se nestalo. Co mám dělat?
    2. Jsme zahraniční subjekt, plátce DPH v EU. Jak máme zaplatit objednávku?
    3. Posíláte faktury poštou?
    4. Potřebuji u již vystavených faktur změnit fakturační údaje, kde je mohu upravit?
    5. Udělal jsem objednávku, ale nemám fakturu, co mám dělat?
    6. V administraci žádné starší faktury nevidím a nemám tam ani fakturační kontakty, co mám dělat?
    7. Vytratil jsem / nepřišla mi faktura za webhosting/domény. Nyní ji potřebuji a nemohu ji v administraci najít, jak ji získám?
  8. Ostatní
    1. Jsme herní klan nebo máme stránky o nějaké hře, zasponzorujete nám doménu/webhosting/server?
    2. Mám více účtů do administrace a chci je sloučit do jednoho, je to možné?

Obecné

  1. Chci si objednat více domén/hostingů, musím pro každý dělat novou objednávku?

    V rámci jedné objednávky můžete objednat vždy jen jeden hosting, ale libovolné množství domén, které na něm chcete provozovat (jako aliasy k nějaké hlavní). Pro objednání dalšího hostigu vytvořte po dokončení původní objednávky novou objednávku.

  2. Chci si u vás objednat webhosting, nechci ale převádět doménu, jak mám provést objednávku?

    Doménu ověřte ve formuláři pro ověření domény (například na hlavní stránce) jako by byla volná. Výsledek ověření Vám napíše, že je již zaregistrovaná, klikněte tedy na Převod domény, čímž se Vám doména přiřadí do objednávky. Poté si již můžete zvolit, zda ji chcete převádět.

  3. Je možné si webhosting otestovat před zaplacením?

    Ano.

    Všechny PHP hostingy a tarify JSP-Mini a JSP-Standard: Při dokončení objednávky Vám přijde email s aktivačním odkazem. Když na něj kliknete, přijde Vám další email s přístupovými údaji. K dispozici máte subdoménu na jedné z našich domén, kde můžete web otestovat. Pokud hosting nezaplatíte, bude za 14 dní smazán. V opačném případě není třeba data nahrávat znovu na "ostrý" hosting. Prostor se na něj automaticky změní.

    Ostatní hostingy: webhosting Vám vytvoříme předem ručně na požádání. Hosting můžete otestovat tak, že si ve svém počítači v souboru /etc/hosts (Linux) nebo C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts (Windows) přidáte následující řádek:
    12.34.56.78 g-hosting.cz
    (místo g-hosting.cz napíšete svou doménu, místo 12.34.56.78 napíšete konkrétní IP adresu, na které jede webhosting - tu Vám sdělíme)

  4. Na jakém operačním systému poskytujete hosting?

    Na našich serverech provozujeme pouze OS Linux, přesněji Debian Linux. V případě vlastního serveru (VPS) si můžete operační systém zvolit.

  5. Objednal jsem si u vás hosting/doménu, kdy bude doména/hosting funkční?

    Jakmile přijeme Vaši platbu, je doména do 10 minut zaregistrována. U některých koncovek může být tato doba delší v závislosti na rychlosti zpracování registrem dané koncovky. Reálně potom takto čerstvě zaregistrované domény obvykle fungují už pár desítek minut po registraci. Nejpozději však do 24 hodin. Pokud doména nefunguje ani 48 hodin po registraci, kontaktujte nás.
    Webhosting je aktivní od chvíle, kdy potvrdíte objednávku aktivačním odkazem, který Vám přijde na email při dokončení objednávky.

  6. Zaplatil jsem a chci využívat hosting, ale nemám přístupy, co mám dělat?

    Potvrďte objednávku aktivačním odkazem, který je v úplně prvním emailu, který Vám přišel po dokončení objednávky. Pokud objednávku odkazem nepotvrdíte, přístupové údaje se pošlou automaticky při přijetí platby za objednávku.

Nahoru ↑


Domény

  1. Chtěl bych si u Vás pořídit webhosting. Mám vybranou doménu, a pokud ji zadám do prohlížeče, zobrazí se mi, že "doména je na prodej" ("this domain is for sale") nebo "doména je zaparkovaná". Formulář na Vašich stránkách mi však stále píše, že doména je obsazená, kde je problém?

    Doména je opravdu obsazená, a pokud si ji chcete zakoupit, musíte kontaktovat přímo jejího majitele, který ji nabízí k prodeji.

  2. Chtěl bych u Vás hostovat, zakoupenou doménu však chci registrovat anonymně, lze to?

    Je možné registrovat doménu na náš webhosting, ale v takovém případě od Vás budeme potřebovat čestné prohlášení, že doména nebude nijak zneužita; kopii OP a poplatek 100 Kč/rok. Pro tuto možnost registrace nás po vytvoření objednávky kontaktujte na emailu info@gransy.com.

  3. Je možné k vám převést doménu?

    Ano, jsme akreditovanými registrátory celé řady koncovek. Zde jsou pravidla pro nejčastější z nich:
    - .CZ: Pro převod potřebujete tzv. AUTH-ID (heslo), které si můžete nechat vygenerovat na http://www.nic.cz/whois/publicrequest/ nebo Vám jej můžeme zaslat my. Heslo nám poté přepošlete. Převod je zdarma.
    - .EU: Pro převod potřebujete tzv. AUTH-ID (heslo), které Vám poskytne původní registrátor nebo si jej necháte zaslat na webu eurid.eu. Heslo nám poté přepošlete. Převod je zpoplatněn cenou za roční prodloužení, doména se prodlouží na rok od aktuálního dne expirace.
    - .COM, .NET, .ORG, .INFO, .BIZ: U těchto koncovek je nutné, aby nebyly ve stavu LOCKED. Je potřeba AUTH-ID (heslo), které Vám může poskytnout pouze původní registrátor. Heslo nám poté přepošlete. Převod je zpoplatněn cenou za roční prodloužení, doména se prodlouží na rok od aktuálního dne expirace.
    - Pro informace o převodu jiných koncovek nás kontaktujte.

  4. Kdy bude mnou objednaná doména funkční?

    Objednané domény se registrují automaticky ve chvíli přijetí platby z naší strany (že jsme platbu přijali, poznáte podle toho, že Vám přijde stav objednávky a faktura). Reálně potom takto čerstvě zaregistrované domény obvykle fungují už pár desítek minut po registraci. Nejpozději však do 24 hodin. Pokud doména nefunguje ani 48 hodin po registraci, kontaktujte nás.

  5. Mám / chci mít u vás webhosting, ale doménu si spravuji sám, jaké je nastavení dns?

    Pokud chcete použít naše dns servery (doporučujeme), nastavení je následující:
    - pro .CZ domény je to sada jmenných serverů: NSS:GRANSY:3
    - pro ostatní domény to jsou tyto dns servery: ns.gransy.com, ns2.gransy.com, ns3.gransy.com, ns4.gransy.com, ns5.gransy.com

    Pokud nechcete použít naše dns servery (nedoporučujeme), je nastavení dns záznamů následující:
    - A resp. AAAA záznam se odvíjí od typu zvoleného webhostingu. V případě PHP hostingů je to:
    -- PHP 5.2 - 77.78.104.142 a 2001:1528:137::f
    -- PHP 5.3 - 77.78.104.100 a 2001:1528:137::c
    -- PHP 5.4 - 77.78.104.90 a 2001:1528:137::d
    -- PHP 5.5 - 77.78.104.180 a 2001:1528:137:1::36
    - MX záznam nastavte na: mail.gransy.com.

Nahoru ↑


Webhosting

  1. Jak nahraju svoje stránky na hosting?

    Stránky se nahrávají pomocí FTP (přístupy vám přišly emailem po potvrzení objednávky hostingu). Na to potřebujete například program FileZilla. Po jeho instalaci zmáčkněte CTRL+S a přidejte nové místo, kde vyplníte hostitele (server), uživatelské jméno a heslo podle údajů v emailu. Pak se už jen stačí připojit a přesunout na web data.

    Pokud používáte redakční systém využívající databázi, je prvně třeba si ji založit v administraci (přístup vám přišly emailem). Tytéž údaje, které vyplníte při vytváření databáze, pak použijete při instalaci redakčního systému.

  2. Je možné na vašem hostingu provozovat tzv. Adult hosting?

    Adult hosting je u nás možné provozovat za 50% příplatek k ceně hostingu. Samozřejmostí je legalita celého obsahu webu.

  3. JSP: Co mám dělat, když jsem si vytvořil FTP účet, nahral data, ale stále se mi zobrazuje parkovací stránka nebo 404/403 chyba? Používam tarif JSP Mini.

    V takovém případe kontaktujte technickou podporu. Problém rychle napravíme k Vaší spokojenosti. Potom si založte nový FTP účet a data nakopírujte ještě jednou.

  4. JSP: Jak mohu restartovat tomcat, když mám tarif JSP Mini nebo JSP Standard?

    Reset tomcatu můžete zadat přímo v administraci na adrese https://controlpanel.cz/sluzby/jsp/ pod položkou Restartovat tomcat. Restart se provádí jednou za 60 minut. Pokud již jiný uživatel zaslal požadavek, nemůžete zadat restartováni taky, musíte počkat až se provede první požadavek. Pokud zjistíme zneužívání této funkce, bude Váš účet suspendován. Proto tuhle funkci, prosím, využívejte jenom ve vážných situacích. Pokud máte problém s aplikací i po resetu a autodeployi, kontaktujte raději naši technickou podporu.

  5. JSP: jak restartovat Tomcat v tarifu JSP-Maxi?

    Po přihlášení přes SSH se přesuňte do adresáře s Tomcatem (např. cd $HOME/tomcat).
    Následně je potřeba vypnout starý proces Tomcatu:
    sh bin/shutdown.sh
    Po několika minutách (musíte počkat a dodržet určitý časový interval zatímco systém přirozeně ukončí běh procesu)
    zkontrolujte, zda je proces opravdu vypnutý a nezamrzl:

    ps aux | grep VASLOGIN | grep tomcat

    Pokud je zobrazen nějaký proces Tomcatu, je nutné ho "zabít":
    kill -9 ID_ZOBRAZENEHO_PROCESU
    ID procesu je číslo zobrazené za uživatelským jménem při zadaní předcházejícího příkazu.
    Po zabití procesu už jen spustíte Tomcat:
    sh bin/startup.sh
    Inicializace Tomcatu může pár sekund až minut trvat.

  6. JSP: Jak si můžu změnit heslo k SSH u tarifu JSP-Maxi?

    Změnu hesla můžete provést v administraci na controlpanel.cz, a to v sekci Služby -> JSP modul -> Změna SSH hesla.
    Pokud k této sekci v nemáte přístup, kontaktujte naši podporu, obratem to napravíme.
    Provedená změna hesla se projeví do 30 minut.

  7. JSP: Jakou kapacitu paměti RAM mohu využívat u tarifu JSP-Maxi?

    Každý klient má přidělených 256 MB RAM pro svůj účet. Tato kapacita je dostačující pro většinu aplikací.
    Žádáme Vás, abyste si samovolně neupravovali přidělenou kapacitu v konfiguračních souborech, které Vám byly přiděleny. Pokud potřebujete z nějakých důvodů navýšit RAM, kontaktujte nás. V případě porušení tohoto upozornění může být účet suspendován.

  8. JSP: Kam mám nahrat svou aplikaci? Kde je ROOT?

    Aplikaci nahrajte do kořenového adresáře FTP. Ten je zároveň ROOTem. Soubor s aplikací se musí jmenovat ROOT.war. Pokud nahrajete jednotlivé soubory jako například index.html, index.htm a jiné, změna se neprojeví a tato varianta fungovat nebude.

  9. JSP: Mám přístup k logům nebo mohu restartovat Tomcat, když mám tarif JSP Mini?

    Ne, toto bohužel v případě tarifu JSP Mini není možné. Pokud potřebujete přístup k logům nebo k Tomcatu, vhodný je tarif JSP Maxi.

  10. JSP: Pro koho je určený tarif JSP Mini?

    Tarif JSP mini je určený primárně pro hotové, odladěné JSP aplikace. Je vhodný pro aplikace, které jsou ve formátu .war. Není vhodný pro testování nebo programování aplikace a její odlaďování na serveru.

  11. Mám zavirované stránky! Co mám dělat?

    Postupujte přesně dle těchto bodů (pořadí je důležité):
    1. Prohlédněte si počítač antivirem, zdarma je třeba Avast - http://www.avast.com/cs-cz/free-antivirus-download.
    2. Změňte v administraci heslo na FTP (heslo musí mít aspoň 8 znaků a obsahovat písmena i číslice) - https://controlpanel.cz/ftp/proftpd/ucty.
    3. Stránky nahrajte znovu, jako FTP klienta ale používejte program Filezilla - http://filezilla-project.org/download.php.

  12. Omezujete přenos dat?

    Pokud se nejedná o přenosy v řádech stovek GB do NIXu (český internet) desítek GB do zahraničí měsíčně, přenos dat nijak neomezujeme. Pokud si nejste jistí, zda toto nepřekračujete, vězte, že přenos dat běžného webu měsíčně je v řádech jednotek GB.

  13. PHP: Funguje u vás Joomla, Drupal nebo Worpress?

    Všechny tyto systémy bez problému fungují.

  14. PHP: Jak mohu vypnout automatickou kopresi webu (gzip)?

    Tato komprese je na php hostinzích automaticky zapnutá. Pro vypnutí si vytvořte soubor .htaccess v kořenovém adresáři webu, a vložte do něj následující text v případě PHP 5.2 a PHP 5.3: php_value output_handler Off
    A tento text v případě PHP 5.4 a novějšího: php_value output_handler none

  15. PHP: Jaké je nastavení PHP?

    PHP 5.2: http://vq.gransy.com/info.php
    PHP 5.3: http://anastacia.gransy.com/info.php
    PHP 5.4: http://adele.gransy.com/info.php
    PHP 5.5: http://dominique.gransy.com/info.php

  16. PHP: Jaké je nastavení safe_mode?

    Na všech PHP hostinzích je safe_mode vypnut.

  17. PHP: Je možné nastavit hodnotu register_globals na off?

    Ano. Pro vypnutí si vytvořte soubor .htaccess v kořenovém adresáři webu, a vložte do něj následující: php_value register_globals Off

  18. PHP: Nefungují mi proměnné HTTP_GET_VARS nebo HTTP_POST_VARS

    Tyto proměnné jsou od PHP 4.1 označeny jako zastaralé a v budoucnu se počítá s jejich úplným odstraněním, nebudou tedy fungovat vůbec. Své skripty můžete jednoduše přepsat do funkční verze, a to nahrazením dle následujícího rozpisu:

    $HTTP_GET_VARS na $_GET
    $HTTP_POST_VARS na $_POST
    $HTTP_COOKIE_VARS na $_COOKIE
    $HTTP_SERVER_VARS na $_SERVER
    $HTTP_POST_FILES na $_FILES
    $HTTP_ENV_VARS na $_ENV

    Případně můžete do souboru .htaccess přidat následující řádek:
    php_flag register_long_arrays 1

  19. PHP: Plánujete přechod na PHP ve verzi 5.3, 5.4 nebo 5.5?

    V současné době provozujeme servery s PHP 5.2, 5.3, 5.4 i 5.5. V objednávce si můžete vybrat, jakou chcete verzi. V administraci je pak možné jedním klikem celý účet přesouvat mezi servery.

  20. Pokud budu chtít hosting navýšit, lze jen doplatit rozdíl?

    Ano, přesně tak to funguje. Pokud budete chtít v průběhu zaplaceného období navýšit tarif, stačí nám dát vědět, hosting upravíme a jen dopočítáme cenový rozdíl mezi tarify do konce aktuálního období.

  21. Potřebuji obnovit soubor/y ze zálohy, kde je najdu?

    Zálohu Vám obnovíme na požádání, kontaktujte naši podporu formulářem v administraci. Je to proto, že se zálohuje na speciální server, kde z důvodu bezpečnosti nejsou žádné ftp účty a nejede tam žádný webserver. Chráníme únik Vašich dat.

Nahoru ↑


Emaily

  1. Co je to doménový koš?

    Doménový koš je místo, kam Vám přicházejí maily, které byly poslány na neexistující emailové adresy v rámci Vaší domény.

  2. Čas od času mi v jeden den přijde strašně moc spamu, kde je problém?

    V poslední době se objevují spamové emaily, které jsou pouze textové a navíc obsahují smysluplný text. V tomto případě už se dá velmi těžko poznat, zda se jedná o spam, nebo regulérní anglicky psaný email.

    Platí však, že ten samý den nebo nejdéle do několika dnů se IP adresy odesílatelů dostanou na černé listiny, dle kterých ověřuje i náš server, takže jsou už potom bez problému určeny jako spam.

    Pokud ale spammeři posílají pouze textové emaily se smysluplným obsahem a často mění IP adresy, je velmi těžké automaticky určovat, co je spam a co ne.

  3. Jaké je nastavení emailového klienta pro příjem pošty?

    Pro příjem pošty můžete využít POP3 nebo IMAP. Tyto dva způsoby se od sebe liší v tom, že stahování přes IMAP synchronizuje poštu se serverem, takže při přihlášení například přes webmail nebo z jiného počítače vidíte stále tu samou poštu. Naopak POP3 umí jen zprávy stahovat, ale neumí například Vámi vytvořené složky vytvořit i na serveru. Navíc bývá POP3 většinou nastaveno tak, že při stažení zprávy ji ze serveru smaže - při havárii počítače pak přijdete o všechnu poštu. V případě IMAPu je stále uložená na serveru.

    Nastavení pro příjem pošty:

    POP3: pop3.gransy.com - port 110
    IMAP: imap.gransy.com - port 143

    Nastavení pro odesílání pošty:
    SMTP server: smtp.gransy.com - port 25

    Je možné využít šifrování, zde je seznam portů:
    POP3: 995
    IMAP: 993
    SMTP: 465

    Pro příjem i odesílání pošty je třeba se přihlašovat celou emailovou schránkou a heslem!

  4. Jaký je rozdíl mezi kopií a přesměrováním?

    Kopie: emailová zpráva zůstane ve schránce u nás a kopie se pošle tam, kam zadáte.
    Přesměrování: emailová zpráva nezůstane u nás a jen se pošle tam, kam zadáte.

  5. Jaký mám použít SMTP server pro odesílání pošty ze svých skriptů na webu?

    Nemusíte používat žádný, email se odešle automaticky. Pokud to po Vás ale aplikace vyžaduje, použijte localhost.

  6. Mám u vás doménu, chci si vytvořit emailové schránky, ale nejde mi to, co mám dělat?

    K tomu, aby bylo možno si v administraci vytvořit emailové schránky a využívat další nastavení emailů, je třeba používat náš poštovní (MX) server. Jeho adresa je: mail.gransy.com. Po nastavení našeho poštovního serveru vyčkejte zhruba 30 minut, než se změna projeví.

  7. Nastavení odesílání pošty pro Outlook 2010

    Předně doporučujeme používat poštovního klienta Thunderbird. Pokud však máte Outlook 2010 a nejde Vám odesílat pošta, zkontrolujte, že máte nastaveno:
    1. Zatrhněte "Použít stejné nastavení jako pro server příchozí pošty".
    2. Nastavte si šifrování na SSL a zkontrolujte, zda je port odchozí pošty 465. Bez šifrování odesílání nefunguje, je to chyba v Outlooku.

  8. Občas mi přijde spamový email z mé vlastní schránky, jak je to možné? Máte tam vir?

    U emailové komunikace bohužel platí, že se dá odesílatel vždy podvrhnout (tedy i Vy můžete při troše snahy odesílat emaily třeba jménem presidenta republiky). V případě, že Vám chodí spamy od Vás samých, jednoduše spammer podvrhuje odesílatele, kam píše stejnou adresu jako do příjemce. V nastavení spamfiltru v administraci máte možnost emaily od sebe sama házet automaticky do spamu.

  9. Potřebuji změnit heslo u emailu, ale nevím původní, co mám dělat?

    Přihlaste se do administrace na https://controlpanel.cz/email/email a heslo změňte. Pokud neznáte heslo ani do administrace, můžete si jej na https://controlpanel.cz i nastavit. V případě, že jen máte vytvořenou schránku u hostingu, který přímo nespravujete, kontaktujte tedy správce (webmastera) své domény.

  10. Založil jsem si v administraci e-mailové adresy, avšak když se k nim chci přihlásit přes webmail, píše mi to chybu, co mám dělat?

    Pro přihlášení používejte celou emailovou adresu.

Nahoru ↑


FTP

  1. Jak zjistím server pro připojení na FTP?

    Tato informace se může v závislosti na Vámi zvoleném typu webhostingu měnit, aktuální adresu najdete v administraci na adrese: https://controlpanel.cz/ftp/proftpd/informace

  2. Jak zjistím, kolik zabírám prostoru?

    Aktuální hodnotu odpovídající stavu v daný den brzy ráno najdete v administraci na adrese: https://controlpanel.cz/ftp/proftpd/informace

  3. Je možné se připojit na FTP šifrovaně se SSL/TLS?

    Je to možné u hostingových serverů pro PHP (Veronique, Anastacia, Adele, Dominique). Pokud hostujete jinde a chcete mít taky možnost využít šifrovaný přístup na FTP, kontaktujte nás, aktivujeme jej.

  4. Je možné využít nějakého webového FTP klienta?

    WebFTP klienta naleznete na adrese http://webftp.gransy.com, avšak oproti klasickému FTP klientovi je limitován maximálni velikostí uploadovaného souboru na 50 MB.
    Pokud chcete webFTP použít a nevidíte ve výpisu serverů k přihlášení server, na kterém hostujete, dejte nám vědět, přidáme ho tam.

Nahoru ↑


Databáze

  1. Kde naleznu správu obsahu MySQL databází?

    Tato informace se může v závislosti na Vámi zvoleném typu webhostingu měnit, aktuální adresu najdete v administraci na adrese: https://controlpanel.cz/databaze/mysql/info

  2. Kde si mohu založit PgSQL databázi?

    PgSQL databázi si můžete založit v administraci. V případě, že tuto funkci nemáte aktivní, ale měli byste mít, kontaktujte naši technickou podporu z kontaktního formuláře v administraci.

  3. Potřebuji externí přístup do databáze, je to možné?

    Ano, v případě MySQL si konkrétní IP adresy nebo rozsahy si můžete nastavit v administraci u každého konkrétního databázového uživatele. V případě PgSQL to uděláme na požádání po zaslání žádosti z kontaktního formuláře v administraci.

Nahoru ↑


Fakturace

  1. Chci změnit email, na který chodí upozornění ohledně plateb. Změnil jsem ho v administraci, ale nic se nestalo. Co mám dělat?

    Zeditujte si zde patřičný fakturační kontakt: https://controlpanel.cz/nastaveni/fakturace/kontakty

  2. Jsme zahraniční subjekt, plátce DPH v EU. Jak máme zaplatit objednávku?

    V objednávce nebo v administraci u daného kontaktu uveďte platné DIČ bez mezer. Systém automaticky ověřuje platnost čísla a sám upraví hodnotu DPH.

  3. Posíláte faktury poštou?

    Neposíláme. Faktury posíláme pouze emailem nebo si je můžete stáhnout v administraci. Šetříme přírodu a i náš a Váš čas chozením na poštu. Faktury i emaily s fakturami jsou digitálně podepsané.

  4. Potřebuji u již vystavených faktur změnit fakturační údaje, kde je mohu upravit?

    Faktury lze editovat do 15. dne následujícího měsíce od vystavení faktury, a to v administraci: https://controlpanel.cz/nastaveni/fakturace/faktury

  5. Udělal jsem objednávku, ale nemám fakturu, co mám dělat?

    Faktury posíláme až po uhrazení objednávky (automaticky ve chvíli přijetí platby z naší strany). Proveďte tedy platbu dle údajů, které Vám byly sděleny, fakturu budete mít po uhrazení.

  6. V administraci žádné starší faktury nevidím a nemám tam ani fakturační kontakty, co mám dělat?

    Kontaktujte nás na info@gransy.com s názvem své domény, fakturační kontakty Vám sloučíme s účtem.

  7. Vytratil jsem / nepřišla mi faktura za webhosting/domény. Nyní ji potřebuji a nemohu ji v administraci najít, jak ji získám?

    Stáhněte si ji v administraci: https://controlpanel.cz/fakturace/list/faktury

Nahoru ↑


Ostatní

  1. Jsme herní klan nebo máme stránky o nějaké hře, zasponzorujete nám doménu/webhosting/server?

    Ne. Naše ceny jsou tak nízké v porovnání s cenami her, že si zakoupit webhosting/server může dovolit opravdu každý.

  2. Mám více účtů do administrace a chci je sloučit do jednoho, je to možné?

    Ano, za předpokladu, že všechny využívají některý z PHP hostingů. Účty si můžete sloučit zde: https://controlpanel.cz/nastaveni/userpref/slouceni

Nahoru ↑